SASTERA BUDAYA

Bunkface Beri Semangat Hadapi Covid-19

‘TOLONG’

WABAK pandemik Covid-19 memang membawa kesengsaraan kepada ramai orang. Ia tidak mengenal siapa untuk dijadikan mangsa. Tiada siapa yang tidak mengelami kesan buruk dari segi jiwa dengannya.
Walau bagaimanapun, ada antara anak seni atau karyawan muzik negara kita yang dapat melihatnya dari sudut positif, iaitu memperoleh ilham menghasilkan lagu.
Sebagai contoh, Bunkface telah melancarkan single terbaharu mereka yang berjudul ‘Tolong’. Lagu tersebut mengisahkan keadaan dunia ketika memerangi Covid-19, di mana seluruh umat manusia menjalani proses kuarantin ataupun lockdown, dan diminta untuk duduk di rumah sahaja.
Muzik video lagu ‘Tolong’ juga dihasilkan atas usaha tolong-menolong dalam kalangan peminat Bunkface, dan rakyat Malaysia.
Sehubungan itu, Bunkface berharap ‘Tolong’ dapat memberi sedikit sebanyak sokongan moral kepada seluruh rakyat Malaysia. Mereka sedar dalam keadaan yang agak terbatas sekarang, hampir tiada siapa yang tidak terjejas, sama ada dari segi zahir mahupun batin.
Namun begitu, Bunkface yakin dan meminta rakyat Malaysia percaya bahawa penyatuan kita sebagai satu komuniti manusia akan mampu menangani apa jua masalah, in sya Allah.
Lagu ‘Tolong’ telah dilancarkan pada jam 10 malam, 29 April lalu di laman rasmi YouTube Bunkface:
https://www.youtube.com/watch?v=-JJm1GoaJM4

‘Tolong’ dicipta oleh Sam Bunkface, dan diterbitkan oleh Bunkface sendiri.

Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi pihak pengurusan artis (Encik Farriz) di:
farriz@mejormanagement.com / +6012 800 4208

No comments:

Powered by Blogger.