SYIAR

 

Baca al-Quran, Haflah, Tadabbur, Tausiyah Mantapkan Ramadan Kita

 

BEBERAPA selebriti televisyen terkenal dan pelakon lelaki/wanita veteran turut menghadiri dan menjayakan ‘Mega Haflah’, bersempena dengan sambutan Nuzul al-Quran 1444 Hijrah/2023 Masehi di sebuah hotel terkemuka di ibu kota pada 7 April lalu.

 

Majlis anjuran Infaq Ihsan, Mega Haflah, Sweet Talk to Syurga, dan Rumah Ngaji tersebut bertemakan Meraih Keberkatan Ramadhan Bergema Takbir Syawal, dengan #pemburulailatulqadar.

 

Datuk Hjh Rozzana Dato’ Hj Rahmat turut tampil pada penghujung slot berkenaan menyampaikan tadabbur surah tersebut.

 

                                             Persembahan qasidah dan maulid.



Ammar Mukhlis, Ustaz Amirahman Abas dan Ustaz Zainur Irsyadi, bersama-sama Datuk Hjh Rozzana Dato’ Hj Rahmat.



                            Ustaz Huda Edayu tampil menjayakan slot Penyucian Jiwa.

 

Pelakon lelaki yang juga pelawak terkenal itu ialah Shamsul Ghau Ghau. Sementara pelakon wanita veteran pula termasuklah Delimawati yang terkenal dengan watak Kak Limah (dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah, dan Hantu Kak Limah), Kuza dan Noniswara.

 

Selebriti televisyen yang dimaksudkan ialah pentadabbur program terkenal My Qurantime, Ustaz Fazrul Ismail bersama-sama salah seorang qarinya, Ustaz Tarmidzi Abdul Rahman.

 



                Sebahagian daripada anak yatim yang menerima sumbangan duit Raya.



        Ustaz Syahmil Syazeril dengan ceramah bertajuk Ketika Turunnya Rahmat Ilahi.

 



Sumbangan duit Raya kepada anak-anak yatim dan asnaf disampaikan oleh Datuk Hjh Rozanna Dato' Hj Rahmat.


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ustaz Fazrul menyampaikan tausiyah berjudul Syukur & Sabar Bekalan Ramadhan sebelum waktu berbuka puasa. Ustaz Tarmidzi pula menjadi imam solat isyak dan terawih berjemaah.

 

Acara ‘Mega Haflah’ yang berlangsung dari jam 3 petang hingga 10.30 malam itu dimulakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif & Felo Pendidik at Tadabbur Centre, Ustaz Syahmil Syazeril dengan ceramah bertajuk Ketika Turunnya Rahmat Ilahi.

 

Muddaris Akademi Qurra TV Al Hijrah, Ammar Mukhlis; Finalis Otrel Kalam Riyadh dan Naib Johan Tilawah al-Quran, Negeri Sembilan, Ustaz Zainur Irsyadi, dan Johan Qari Majlis Tilawah al-Quran peringkat Antarabangsa 2011, Ustaz Amirahman Abas bergabung dalam slot Mega Haflah, membacakan surah al-Qadr.




Ustaz Fazrul menyampaikan tausiyah berjudul Syukur & Sabar Bekalan Ramadhan.



__________________________________________

Pengasas dan penganjur Mega Haflah, Datuk Hjh Rozzana Dato’ Hj Rahmat turut tampil pada penghujung slot berkenaan menyampaikan tadabbur surah tersebut.

 

Selepas itu, Ustaz Huda Edayu tampil menjayakan slot Penyucian Jiwa.

 

Selain ceramah agama, berbuka puasa, makan malam, solat berjemaah, moreh serta qasidah dan maulid, Mega Haflah tidak melupakan anak-anak yatim dan asnaf. Sumbangan duit Raya kepada anak-anak yatim dan asnaf disampaikan oleh Datuk Hjh Rozanna sendiri.





No comments:

Powered by Blogger.