IBADAH

 

Pakej Umrah Luar Biasa Beri Peluang Menetap Lebih Lama di Arab Saudi

 

BIASANYA umat Islam negara kita berada di Madinah dan Mekah selama kira-kira dua minggu untuk menunaikan umrah. Walau bagaimanapun, kini ada pihak yang menyediakan peluang menetap lebih lama di sana untuk tujuan yang sama.

 

Pihak yang dimaksudkan ialah Persada Global Holidays Sdn Bhd (PGH) dengan slogan ‘Pengembaraan Eksklusif Pilihan Anda’.

 

Pada 21 Jun lalu di sebuah hotel di Kelana Jaya, PGH melancarkan pakej umrah tersebut yang juga kali pertama di Malaysia, iaitu Pakej Umrah Mukim 80 Hari (UM80).


PePengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Persada Global Holidays Sdn Bhd, Muhammad Shahir Ibrahim.

2.      


Pelancaran Pakej Umrah Mukim 80 Hari (UM80) bersama-sama Duta Persada Global Holidays, Dato’ Aaron Aziz (tiga dari kiri) pada 21 Jun lalu.



Menurut Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif PGH, Haji Muhammad Shahir Ibrahim, pakej umrah yang berkonsepkan program pengajian bermodul selama 80 hari ini dijangka bakal membuka ruang kepada rakyat Malaysia, bukan sahaja dapat menetap lebih lama di Arab Saudi, malah berpeluang mendalami ilmu agama, dibarisi tenaga pengajar berpengalaman yang dibawakan khas.

 

Pakej istimewa ini merupakan kesinambungan dan penambahbaikan dari Pakej Umrah Iktikaf Ramadan yang merupakan program umrah tahunan, dan sentiasa mendapat sambutan yang memberangsangkan anjuran PGH,” jelas Muhammad Shahir.

 

UM80 juga, tambah Shahir, menyelitkan program-program menarik seperti daurah (kelas) tafsir, hadis, sirah, program iktikaf Ramadan, dan pelbagai lagi untuk memberi nilai tambah dari aspek kerohanian kepada setiap peserta.



Persada Global Holidays  turut menjalinkan hubungan dengan Klinik As Salam selaku penasihat perubatan rasmi dengan menandatangani memorandum kerjasama bagi musim umrah 1445 Hijrah (2023/2024).





Dari kiri, Imam Muda Hassan, Dr Abdul Razak Mutalib, Haji Muhammad Shahir Ibrahim, dan Dato' Aaron Aziz.


Dengan harga serendah RM19,980, para jemaah akan berada selama hampir tiga bulan di Haramain. Mereka turut berpeluang merai serta mengimarahkan Ramadan, seterusnya menyambut Syawal di sana.










Individu yang berpengalaman luas dalam bidang pelancongan, dan pengembaraan, khususnya 
umrah selama lebih 10 tahun.

                                      

Dengan harga serendah RM19,980, para jemaah akan berada selama hampir tiga bulan di Haramain. Mereka turut berpeluang merai serta mengimarahkan Ramadan, seterusnya menyambut Syawal di sana.

 

Pakej ini disasarkan untuk mereka yang sentiasa mencari peluang mendalami ilmu agama, golongan pesara, atau yang ada kelapangan masa, selain ingin menelusuri budaya, dan sejarah orang Arab di sana,” tambah Shahir.

 

Lebih menarik, UM80 menampilkan tenaga pengajar yang berpengalaman luas dalam bidang masing-masing. PGH menyediakan perkhidmatan tambahan seperti pasukan medik dan bantuan perubatan khas bagi memastikan soal kesihatan, dan keselesaan para jemaah terjaga.




Sesi menandatangani perjanjian kerjasama antara Persada Global Holidays Sdn Bhd yang diwakili Muhammad Shahir Ibrahim (dua dari kiri), dengan Klinik As Salam yang diwakili Dr Azfar Husin (dua dari kanan).

4. 





Pelancaran Pakej Umrah Mukim 80 Hari (UM80) bersama-sama Duta Persada Global Holidays, Dato’ Aaron Aziz (tiga dari kiri) pada 21 Jun lalu.



Para jemaah juga berpeluang untuk menjelajah pelbagai tempat bersejarah seperti Taif, Badar dan juga Al Ula, bersama-sama pengiring berpengalaman, di samping menunaikan umrah bersama-sama,” ujar Shahir yang berpengalaman luas dalam bidang pelancongan, dan pengembaraan, khususnya umrah selama lebih 10 tahun.

.

Bersempena dengan pelancaran ini juga, PGH turut menjalinkan hubungan bersama-sama Klinik As Salam selaku penasihat perubatan rasmi dengan menandatangani memorandum kerjasama bagi musim umrah 1445 Hijrah (2023/2024).

 

Turut hadir Juru Latihan Profesional, Dr Abdul Razak Muthalib; pendakwah Imam Muda Hassan, Ketua Pegawai Eksekutif Salam Alliance (Klinik As Salam), Dr Azfar Husin, serta Duta PGH, pelakon terkenal Dato’ Aaron Aziz, dan isteri.



Sebagai sebuah syarikat pengendali umrah yang berpengalaman lebih sedekad, PGH sentiasa berusaha sebaik mungkin, bukan sahaja untuk memberikan perkhidmatan terbaik, malah turut menitikberatkan pengalaman perjalanan umrah yang bermakna dengan pengisian ilmiah yang merangsang pembentukan rohani para jemaah.

 

Semasa sesi soal jawab, Dato’ Aaron memberitahu beliau sudah lima kali terlibat dengan pakej umrah PGH, iaitu ketika anak-anaknya masih kecil.

 

“Oleh kerana anak-anak saya masih kecil, saya fikir menarik jika PGH agar dapat memberikan perjalanan umrah yang menyeronokkan mereka. Kini saya gembira PGH dapat menyediakan pakej istimewa dan luar biasa yang selaras dengan pandangan saya,” tambah pelakon filem KL Gangster (2011) dan KL Gangster 2 (2013) itu.


Dato’ Aaron Aziz (paling kanan) sudah lima kali terlibat dengan pakej umrah Persada Global Holidays Sdn Bhd, iaitu ketika anak-anaknya masih kecil.

3.    

*****************************************************************************

 

Semua maklumat boleh didapati menerusi laman sesawang rasmi PGH www.persadaglobal.my, atau laman sosial rasmi PGH di Facebook, Instagram, Tiktok, serta Youtube.

 

.      

No comments:

Powered by Blogger.