EKONOMI
Lancarkan
Jelajah PPUD Menerusi KingBlaster
FRED
ADVANTAGE SDN BHD
DENGAN
harapan lebih ramai usahawan yang ada ilmu menjalankan
perniagaan secara atas talian yang lebih cekap, dan sistematik akan muncul,
Fred Advantage Sdn Bhd melancarkan Jelajah Program Pemerkasa Usahawan Digital
(PPUD) pada 2 Disember lalu, di Restoran Spice, Hotel Concorde, Kuala Lumpur.
Pelancaran Jelajah PPUD itu disempurnakan
oleh Presiden Koperasi Angkasa, Dato’ Dr Abdul Fattah Abdullah. Program
berkenaan merupakan daya usaha untuk membantu lebih ramai usahawan
mendigitalkan model perniagaan mereka ke tahap yang optimum.
Dalam ucapannya, pengarah PPUD, Romeyzee
Zainuddin yang lebih dikenali dengan Sifu Dr Rayyan, mengatakan ini kerana Fred
Advantage telah mengeluarkan produk yang diberi nama KingBlaster.
Kata Sifu Dr Rayyan, KingBlaster istimewa
kerana membariskan 12 Aplikasi Digital yang mampu menjimatkan kos pengiklanan
para usahawan, atau lebih dikenali sebagai ‘Kos Pengiklanan Sifar’.
Tambah beliau, pelbagai kerjasama strategik
yang melibatkan beberapa pihak seperti Koperasi Angkasa, Yayasan Keusahawanan
Sosial (YKS), dan PERDASAMA Selangor telah terjalin. Kerjasama tersebut
diyakini akan menjadi satu gerakan besar-besaran untuk membawa Jelajah PPUD kepada
lebih ramai usahawan.
Fred Advantage, kata Sifu Dr Rayyan, akan membimbing
semua usahawan yang terlibat dengan Modul Usahawan Digital menerusi
pembelajaran secara atas talian, dan sistematik oleh tenaga pengajar yang
terlatih, dan berpengalaman.
Turut berucap pada majlis berkenaan adalah
Pengerusi YKS, Dr Ammar Hassan, yang menyatakan YKS bersedia untuk turut
menyusun strategi, dan pelaksanaan Jelajah PPUD. Terdahulu, YKS telah bersetuju
menjadi rakan strategik untuk pelaksanaan program tersebut.
Ketua Pegawai Eksekutif yang juga pengasas
Fred Advantage, Shahrul Nizam Hassan pula menjelaskan dengan penghasilan
KingBlaster 12 Aplikasi dalam 1 jenama, usahawan tidak perlu lagi membelanjakan
ribuan RM untuk konsep iklan berbayar yang ditawarkan oleh pelbagai media
sosial.
Fred Advantage yang seratus peratus milik
bumiputera, jelas Shahrul, telah ditubuhkan pada akhir 2019. Pada 1 April 2021,
ia melancarkan KingBlaster ke pasaran dalam negara. Sehingga kini, tambah
beliau, lebih 3,000 usahawan telah menggunakan aplikasi KingBlaster dalam usaha
mereka melakukan sebaran maklumat perniagaan masing-masing dengan tersusun, dan
cekap.
Kata Shahrul lagi, Fred Advantage telah
menjalinkan kerjasama dengan beberapa syarikat tempatan yang ada produk bermutu
seperti Black G, Krasz-Kmood, Bayu Siri, dan SMARTBiz.
Kerjasama berkenaan bertujuan menyediakan
peluang kepada para usahawan menjana pendapatan menerusi sesi mentor-mentee
yang akan turut dijalankan dalam Jelajah PPUD.
Wakil dari dua platform e-dagang milik anak
tempatan Malaysia, iaitu EzyShare dan Skyfron turut menghadiri majlis
pelancaran tersebut. Kedua-duanya adalah rakan strategik Fred Advantage.
Ekosistem yang dibina dengan kos kira-kira
jutaan RM ini diyakini dapat menjadi tempat untuk usahawan kelahiran Jelajah
PPUD memasarkan produk, dan perkhidmatan mereka secara atas talian – dengan
platform yang hebat, dan bantuan 12 Aplikasi KingBlaster.
Turut mengisi majlis pelancaran Jelajah PPUD
itu adalah sesi menandatangani plak simbolik kerjasama/perjanjian persefahaman
antara rakan strategik dengan vendor (mentee).
Jelajah PPUD dijangka bermula pada Januari
2022 dan mensasarkan 2,220 usahawan dari pelbagai lokasi di seluruh Malaysia.
Para usahawan yang berminat boleh menghubungi
sekretariat Jelajah PPUD, iaitu Trader di setiap kawasan Parlimen di Malaysia,
ataupun terus mendaftar di laman sesawang https://partner.kingblaster.com/join.
No comments:
Post a Comment