Pages

Sunday, 16 January 2022

 


                    Wakil-wakil AEON bersama-sama Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi (kiri).      


 S                                   Salah sebuah daripada 10 reruai produk baharu RORA.



Pengarah Urusan RORA, Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi.



Sebahagian daripada usahawan dan bakal usahawan yang hadir.



 Wakil AEON menyampaikan ucapan alu-aluan.




Pengarah Urusan RORA, Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi melawat salah sebuah reruai produk RORA.




Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi (kiri) bersama-sama wakil AEON dalam sesi pemeteraian kerjasama RORA X AEON.



Kumpulan Twinnies menghiburkan hadirin dengan lagu-lagu segar dan menarik, termasuk lagu rasmi RORA.



Pengarah Urusan RORA, Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi melawat salah sebuah reruai produk RORA.



RORA fresh (minuman).

EKONOMI

 

‘Ikut Tanpa Tapi, Buat Tanpa Henti’

RORA RONA RASA SDN BHD

 

ENAM perkataan dalam satu ayat di atas merupakan slogan atau cogan kata Rora Rona Rasa Sdn Bhd (RORA), anak syarikat Magnovas Holding Sdn Bhd.

 

Pada 16 Januari 2022 lalu, RORA mengadakan majlis Pelancaran Gilang-Gemilang 100 Produk Baharu & Lagu Rasmi Rora Rona Rasa di Pusat Belia Antarabangsa, Kuala Lumpur.

 

Selain memperkenal 100 produk baharu dan perasmian lagu rasmi RORA, majlis tersebut menggabungkan tiga lagi matlamat utama anak syarikat tersebut, iaitu mengumpulkan usahawan dan bakal usahawan RORA, pengumuman kerjasama RORA X AEON, dan pengumuman projek Raya 2022.

 

Dalam ucapannya, Pengarah Urusan RORA, Puan Siti Akmaliyah Haji Shuhaimi memberitahu kelima-lima objektif tersebut menjadi titik permulaan untuk memastikan RORA dikenali sebagai jenama yang menjual produk makanan, sekali gus mahu membantu mereka yang buntu untuk memulakan perniagaan.

 

Ejen, kata Siti Akmaliyah, biasanya menjual produk bermusim dan menghadapi masalah untuk menjana pendapatan di sepanjang tahun. Namun begitu, tambah beliau, berbeza dengan RORA yang mengeluarkan produk di bawah 10 kategori.

 

“Kategori-kategori itu ialah RORA Tropica (buah-buahan), RORA D’Amore (kek), RORA Ole Cruch (snek), RORA Savouria (sambal), RORA Luxury (biskut), RORA al-Syahee (makanan sunnah), RORA fresh (minuman), RORA Delicious (kuih), RORA Famileeya (menu keluarga), dan RORA Gracious (hadiah) yang boleh dijual di sepanjang tahun,” jelas Siti Akmaliyah.

 

Untuk mencipta kelainan, tambah Siti Akmaliyah, majlis pelancaran tersebut menjadi usaha beliau mengumpulkan kesemua usahawan, dan bakal usahawan RORA dengan memberikan peluang kepada mereka menikmati sendiri produk-produk RORA terlebih dahulu dalam acara ‘merasai makanan’ sebelum mereka memulakan perniagaan.

 

“Apa yang amat saya titikberatkan ialah saya mahu usahawan RORA memperoleh maklumat secukupnya bagi memudahkan mereka memberikan penerangan secara lebih mendalam mengenai produk RORA, terutamanya dari segi rasa kepada pelanggan,” tegas Siti Akmaliyah.

 

Sementara itu, bersempena dengan kedatangan tahun baharu 2022, RORA turut memperkenal Projek RORAYA 2022. Menerusi projek ini, usahwan RORA berpeluang menjual 24 aneka biskut Raya (moden dan tradisional).

 

Memang telah dua tahun umat Islam di negara ini tidak dapat berHari Raya dengan gembira sebagaimana biasa.

 

“Walau bagaimanapun, saya yakin tahun ini ada sinar untuk kita semua menyambut Eidulfitri. Justeru, RORA memperkenal Projek RORAYA untuk memberikan peluang kepada bakal usahawan menjana pendapatan dengan menjual biskut Raya. Saya yakin biskut Raya ialah antara menu yang wajib ada ketika perayaan,” kata Siti Akmaliyah.

 

Biskut Raya keluaran RORA, jelas Siti Akmaliyah, yang bermutu tinggi dan paling mendapat permintaan tinggi ialah tat nanas. Untuk biskut Raya moden, RORA mengeluarkan beberapa jenis, termasuk snow oaties, dan fancy dizzle.

 

“Saya harap Projek RORAYA ini mendapat sambutan menggalakkan daripada bakal usahawan,” tambah Siti Akmaliyah.

 

Kerjasama RORA bersama-sama AEON menumpukan kepada program keusahawanan apabila AEON menyokong program keusahawan yang RORA bakal anjurkan pada masa akan datang untuk melahirkan usahawan yang berdaya saing.

 

Sementara itu, pelancaran lagu rasmi Rora Rona Rasa nyanyian kumpulan Twinnies merupakan lambang kesungguhan RORA sebagai jenama makanan baharu yang mampu bersaing dengan jenama-jenama lain di pasaran.

 

Selain pelancaran 100 produk baharu, perasmian lagu rasmi, serta merasai makanan, majlis gilang-gemilang tersebut turut diisi dengan bual bicara secara langsung ‘Produk Sepanjang Tahun, Realiti atau Fantasi?’, sesi perkenalan, dan pemberian cenderhati kepada pusat bergerak berdaftar, pengumuman Kombo Sakan Riang Raya RORA, serta cabutan bertuah.

 


 

1.    

2.    

3.  

4.    

7.    

8.    

9.    

1

11. 

No comments:

Post a Comment