SELERA

Dua Ratus Juadah Buka Puasa 2019/1440 Aroma D’AnCasa

RAMADAN bulan suci yang mulia bagi umat Islam di seluruh dunia. Untuk tahun ini, umat Islam di negara kita dijangka mula berpuasa pada 6 Mei 2019. Selain larangan dan suruhan demi meraih ganjaran pahala berpuasa, waktu berbuka puasa merupakan saat yang berbahagia bagi umat Islam.
Ada yang suka berbuka puasa di rumah, di masjid atau surau, dan dalam majlis jemputan. Ramai juga yang gemar beriftar di hotel, terutama yang mampu. Bukan perkara asing lagi pihak hotel turut menyediakan atau menawarkan pakej menu berbuka puasa untuk para pelanggannya.
Antara hotel yang tidak ketinggalan dalam hal ini ialah AnCasa Hotel & Resorts. Untuk Ramadan tahun ini, ia menyediakan pelbagai juadah menarik dan lazat yang tidak akan menghampakan, dan dilupakan oleh para pelanggannya. Briged dapurnya, Saffron Brasserie diberi tanggungjawab besar memenuhi selera para pengunjung dengan menu dari setiap negeri di Malaysia.
Hidangan ala kampung yang beraneka jenis disediakan untuk berbuka puasa dan makan malam. Bagi mereka yang ingin berbuka puasa di ibu kota, jangan teragak-agak lagi untuk menikmati promosi ‘Aroma D’Ancasa’ di Saffron Brassie, AnCasa Hotel & Spa Kuala Lumpur.
Para tukang masak berpengalaman luas dalam masak-memasak makanan tradisional Melayu bergabung idea menghasilkan resipi tradisional yang berbeza, dan unik mengikut cara mereka. Para pelanggan akan menikmati lebih 200 masakan kampung di sepanjang Ramadan tahun ini. Warong-warong akan ditempatkan di restoran dengan pelbagai nama yang inovatif seperti Warong Kak Ana, Warong Pak Helmi, Warong Mamu Shah, Warong Juan Nour, Warong Kak Ayu, dan Warong Uncle Lim.
Untuk membuka selera, boleh dapatkan salad yang banyak disediakan di Warong Kak Ana seperti ‘Ulam-ulaman Kampung Kerabu Taugeh’ dan ‘Jelatah Timun’. Pelbagai kegemaran seperti ‘Begedil Ayam’, ‘Sambal Hijau’, ‘Sambal Hitam’, dan ‘Sambal Tempoyak’ jangan dilepaskan.
Juadah yang lebih berat termasuklah ‘Ayam Golek Berempah’, ‘Gulai Kawah Kambing’, ‘Sotong Sumbat Tiga Rasa’, dan ‘Sambal Goreng Jawa’. Terdapat juga ‘Roasted Lamb’ yang dihasilkan daripada ramuan rahsia rempah-ratus dan panggangan yang sempurna, ‘Pais Ikan Pekan’ dari Pahang, dan ‘Makanan Laut Masak Lemak Cili Api’ Negeri Sembilan istimewa disediakan oleh para tukang masak dari AnCasa Hotel & Resorts.
Juadah harian juga istimewa disediakan di pelbagai warong dengan menu seperti ‘Mi Kari Gear Box’, ‘Rendang Itik Minang’, ‘Sup Ayam Kampung’, bersama-sama ‘Roti Benggali’, ‘Ayam Panggang PD’, dan ‘Opor Daging Pahang’.
Pencuci mulut tradisional menarik juga tidak dilupakan seperti ‘Serawa Durian’. ‘Kuih Ketayap’, ‘Lempeng Kelapa’, dan ‘Kale Kacang’. Begitu juga dengan pencuci mulut Barat, tamar, buah-buahan segar, ‘Teh Tarik’, dan banyak lagi.
Satu lagi menu yang perlu dicuba oleh pelanggan ialah ‘Tandoori Chai’. Ia merupakan teh istimewa hasil adunan rempah aroma rahsia. Rasanya yang seperti teh halia, tetapi lebih keras sedikit sukar dilupakan.
Sambil beberapa juadah istimewa disediakan, sebahagian daripadanya digilirkan untuk manfaat para pelanggan hotel juga. Kesimpulannya, juadah berbuka puasa Ramadan kali ini ialah Timur bertemu Barat.
Untuk lebih menyempurnakan ibadat puasa, pihak hotel turut menyediakan surau di Tingkat Mezzanine, AnCasa Hotels & Spa, Kuala Lumpur.
Juadah secara ‘walk-in’ berharga RM70 setiap seorang untuk dewasa, dan RM40 setiap seorang untuk kanak-kanak. Baucar sebelum makan juga disediakan, iaitu RM60 setiap seorang untuk dewasa, sah sehingga 30 April 2019. Untuk tempahan, sila hubungi 03 20266060 sambungan 7703.
Berikut ialah harga bagi setiap juadah:
AnCasa Royale, Pekan, Pahang
RM70.00 untuk dewasa                    RM40.00 kanak-kanak (5-12 tahun)
Baucar Datang Awal RM58.00 setiap seorang
AnCasa Residences, Port Dickson, Negeri Sembilan

RM55.00 untuk dewasa                    RM30.00 kanak-kanak (5-12 tahun)
Baucar Datang Awal RM45.00 setiap seorang
Bagi para pelanggan yang mahukan berbuka puasa sendirian bersama-sama kawan atau keluarga, AnCasa Hotel & Spa Kuala Lumpur menawarkan menu pilihan dengan harga bermula dari RM90.00 setiap seorang bagi minimum 80 orang.
Untuk tempahan, sila hubungi Sarimah menerusi talian 03 20066060 sambungan 7700.

Mazlin Abdul Malik
Group Public Relations Manager
03 20266060 sambungan 7900

Nur Aliah Najla Abdullah
Public Relations Assistant
03 20266060 sambungan 7901

























No comments:

Powered by Blogger.