SUKAN

 

LIVERPOOL KINI ADA JERSI KETIGA

 

KELAB Bola Sepak Liverpool (LFC) biasanya menggunakan jersi berwarna merah jika beraksi di gelanggang sendiri (Anfield), dan jersi putih kalau bermain di gelanggang lawan untuk perlawanan domestik (Liga Perdana Inggeris, Piala FA, dan Piala Liga).

LFC kini mempunyai jersi ketiga, iaitu berwarna hitam yang digunakan untuk perlawanan persahabatan, atau kejohanan jemputan di luar England.

Pada 15 September 2020 lalu telah berlangsung majlis pelancaran rasmi Kit ketiga Nike LFC di premis Al-Ikhsan Sports Sdn Bhd, Petaling Jaya, yang terletak berhampiran Sunway Pyramid.

Pelancaran rasmi Kit ketiga LFC untuk musim 2020/2021 itu disempurnakan oleh Pengurus Pemasaran Al-Ikhsan Sports Sdn Bhd, Zechariah Ravinder. Kit berkenaan, menurut Zechariah, diilhamkan daripada ikon bermain waktu malam Eropah di Anfield.

Reka bentuk kit ketiga itu, tambah Zechariah, amat dipengaruhi kedudukan bendera, dan gegantung yang disusun berselang-seli di Stadium Anfield.

“Bendera dan gegantung itu bertujuan menghiasi suasana setiap perlawanan di tempat sendiri dalam saingan Eropah. Tradisi terpacak kukuh dalam sejarah kelab, dan membantu mewujudkan atmosfera yang tiada tolok bandingnya untuk Kop,” kata Zechariah lagi.

Kit ketiga LFC kini boleh didapati secara eksklusif di kedai-kedai Al-Ikhsan Sports & Football. Para peminat boleh juga melayari www.al-ikhsan.com untuk mendapatkannya. Jersi replika dijual pada harga RM299, sementara jersi pemain pula berharga RM495 sehelai.

 

1 comment:

Powered by Blogger.