EKONOMI

 

Lancarkan Jelajah PPUD Menerusi KingBlaster

FRED ADVANTAGE SDN BHD

 

DENGAN harapan lebih ramai usahawan yang ada ilmu menjalankan perniagaan secara atas talian yang lebih cekap, dan sistematik akan muncul, Fred Advantage Sdn Bhd melancarkan Jelajah Program Pemerkasa Usahawan Digital (PPUD) pada 2 Disember lalu, di Restoran Spice, Hotel Concorde, Kuala Lumpur.

 

Pelancaran Jelajah PPUD itu disempurnakan oleh Presiden Koperasi Angkasa, Dato’ Dr Abdul Fattah Abdullah. Program berkenaan merupakan daya usaha untuk membantu lebih ramai usahawan mendigitalkan model perniagaan mereka ke tahap yang optimum.

 

Dalam ucapannya, pengarah PPUD, Romeyzee Zainuddin yang lebih dikenali dengan Sifu Dr Rayyan, mengatakan ini kerana Fred Advantage telah mengeluarkan produk yang diberi nama KingBlaster.

 

Kata Sifu Dr Rayyan, KingBlaster istimewa kerana membariskan 12 Aplikasi Digital yang mampu menjimatkan kos pengiklanan para usahawan, atau lebih dikenali sebagai ‘Kos Pengiklanan Sifar’.

 

Tambah beliau, pelbagai kerjasama strategik yang melibatkan beberapa pihak seperti Koperasi Angkasa, Yayasan Keusahawanan Sosial (YKS), dan PERDASAMA Selangor telah terjalin. Kerjasama tersebut diyakini akan menjadi satu gerakan besar-besaran untuk membawa Jelajah PPUD kepada lebih ramai usahawan.

 

Fred Advantage, kata Sifu Dr Rayyan, akan membimbing semua usahawan yang terlibat dengan Modul Usahawan Digital menerusi pembelajaran secara atas talian, dan sistematik oleh tenaga pengajar yang terlatih, dan berpengalaman.

 

Turut berucap pada majlis berkenaan adalah Pengerusi YKS, Dr Ammar Hassan, yang menyatakan YKS bersedia untuk turut menyusun strategi, dan pelaksanaan Jelajah PPUD. Terdahulu, YKS telah bersetuju menjadi rakan strategik untuk pelaksanaan program tersebut.

 

Ketua Pegawai Eksekutif yang juga pengasas Fred Advantage, Shahrul Nizam Hassan pula menjelaskan dengan penghasilan KingBlaster 12 Aplikasi dalam 1 jenama, usahawan tidak perlu lagi membelanjakan ribuan RM untuk konsep iklan berbayar yang ditawarkan oleh pelbagai media sosial.

 

Fred Advantage yang seratus peratus milik bumiputera, jelas Shahrul, telah ditubuhkan pada akhir 2019. Pada 1 April 2021, ia melancarkan KingBlaster ke pasaran dalam negara. Sehingga kini, tambah beliau, lebih 3,000 usahawan telah menggunakan aplikasi KingBlaster dalam usaha mereka melakukan sebaran maklumat perniagaan masing-masing dengan tersusun, dan cekap.

 

Kata Shahrul lagi, Fred Advantage telah menjalinkan kerjasama dengan beberapa syarikat tempatan yang ada produk bermutu seperti Black G, Krasz-Kmood, Bayu Siri, dan SMARTBiz.

 

Kerjasama berkenaan bertujuan menyediakan peluang kepada para usahawan menjana pendapatan menerusi sesi mentor-mentee yang akan turut dijalankan dalam Jelajah PPUD.

 

Wakil dari dua platform e-dagang milik anak tempatan Malaysia, iaitu EzyShare dan Skyfron turut menghadiri majlis pelancaran tersebut. Kedua-duanya adalah rakan strategik Fred Advantage.

 

Ekosistem yang dibina dengan kos kira-kira jutaan RM ini diyakini dapat menjadi tempat untuk usahawan kelahiran Jelajah PPUD memasarkan produk, dan perkhidmatan mereka secara atas talian – dengan platform yang hebat, dan bantuan 12 Aplikasi KingBlaster.

 

Turut mengisi majlis pelancaran Jelajah PPUD itu adalah sesi menandatangani plak simbolik kerjasama/perjanjian persefahaman antara rakan strategik dengan vendor (mentee).

 

Jelajah PPUD dijangka bermula pada Januari 2022 dan mensasarkan 2,220 usahawan dari pelbagai lokasi di seluruh Malaysia.

 

Para usahawan yang berminat boleh menghubungi sekretariat Jelajah PPUD, iaitu Trader di setiap kawasan Parlimen di Malaysia, ataupun terus mendaftar di laman sesawang https://partner.kingblaster.com/join.

     

       

 

    












No comments:

Powered by Blogger.