'JELAJAH SELERA BERSAMA TAMU'

 

MENJELANG ketibaan Ramadan, bulan suci yang dinanti-nantikan, tiba masa sekali lagi kita mempersiap diri untuk menjalaninya. Kian tiba masa untuk kita bermuhasabah, menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan, serta saling bermaafan.

 

Ramadan juga merupakan masa ikatan persaudaraan diperkukuh dengan berkumpul, dan menikmati juadah berbuka puasa bersama-sama.

 

Dengan tema ‘Jelajah Selera Bersama TAMU’ pada tahun ini, tiada tempat yang lebih baik dan selesa, selain menikmatinya di Suasana @ 27 restoran TAMU Hotel & Suites Kuala Lumpur.

 

Bufet berbuka puasa di TAMU Hotel & Suites Kuala Lumpur akan bermula dari 23 Mac hingga 21 April 2023, menawarkan pelbagai hidangan tradisional yang menarik, yang disajikan semasa musim perayaan Hari Raya, serta masakan kegemaran Malaysia dan antarabangsa.

 

Menurut Chef Eksekutif Azizul Mohd Noor, seseorang tidak boleh melepaskan peluang untuk mencuba dan menjamah semua hidangan yang pihaknya tawarkan; masakan tradisional Malaysia yang benar-benar tulen, dan apatah lagi menu istimewa pada tahun ini ialah ‘nasi kambing dulang besar’.

 

“Untuk iftar, chef kami akan membawa kembali hidangan masakan tradisional Melayu seperti gulai daging batang pisang, kari kepala ikan, sup gear box ikonik kami, dan nasi dulang kegemaran sepanjang masa,” tambahnya.

 

Jelajahi 18 gerai yang disusun di restoran TAMU Hotel & Suites yang menampilkan menu hidangan istimewa yang tersendiri.

 

Tetamu akan disajikan dengan sate daging dan ayam, nasi Safron, ayam percik pantai timur, udang masak lemak dengan pegaga, ikan pari asam pedas Melaka, sambal kering ikan bilis tempe dan tauhu, pajeri nanas ala kampung, dan pucuk paku goreng belacan adalah antara hidangan tradisional Melayu yang ‘mesti dicuba’.

 

Bagi si pencari pilihan yang lebih ringan dan lebih sihat, TAMU Hotel & Suites menyediakan pelbagai hidangan pembuka selera daripada salad sayuran hijau, aneka kerabu tradisional, dan ‘ulam-ulam kampung’ yang segar, dan berkhasiat.

 

Kegemaran pengunjung yang terkenal di sepanjang masa ialah gear box soup yang empuk lagi lazat.

 

Jika anda peminat masakan berinspirasikan steamboat dan makanan gabungan, maka kunjungilah kaunter ‘rebusan’ istimewa dan manjakan diri dengan barangan mendidih terpilih, serta pelbagai jenis cendawan dan sayur-sayuran yang pastinya akan memuaskan hati anda.

 

Tiada hidangan lengkap tanpa pencuci mulut. Untuk kelengkapan kepuasan selera anda, nikmatilah pelbagai hidangan pencuci mulut yang terdiri daripada aneka pastri Perancis mini, mousse coklat, puding roti mentega, bubur jagung, bubur kacang hijau, pelbagai jenis kek dan tart yang lazat, sebagai tirai penutup berbuka puasa anda bersama-sama orang tersayang.

 

Untuk jamuan iftar yang lebih peribadi dan eksklusif, para tetamu boleh membuat tempahan di TAMU Sky Lounge, aras 40. Selain hidangan bufet, para tetamu juga boleh menikmati hidangan terkenal, ‘hidangan nasi Arab dulang’, nasi yang kaya dengan herba dan rempah tradisional, serta dimasak dengan sempurna.

 

Hidangan kulinari ini juga disertai kegemaran sepanjang masa, seperti nasi beriani kambing, telur rebus, daging masak lada hitam, udang galah goreng tepung, ayam berempah, dalca sayuran, acar jelatah, papadom, cili hijau bakar, ‘tomato chutney’, dan cucumber raita.

 

Hidangan lazat ini dipersembah secara unik di dalam ‘dulang’ sebagai satu set. Ia disediakan dengan rapi dan teliti oleh pasukan kulinari TAMU Hotel & Suites yang berdedikasi.

 

Baucar awal Ramadan dibuka untuk jualan sehingga 28 Februari lalu dengan kos hanya RM110 seorang, dan pada harga RM130 dari 1 Mac seorang sehingga 22 Mac depan. Setelah itu, harga Jelajah Selera Bersama TAMU ialah RM169 setiap orang. Warga emas RM98, dan untuk kanak-kanak pada harga RM85.

 

Sila hubungi Suasana@27 menerusi talian hotel +603 2603 1999, atau WhatsApp ke +6019 303 9360 untuk tempahan, dan pembelian baucar anda dengan segera.

 

Terletak secara strategik dalam jarak hanya berjalan kaki yang singkat ke Masjid Jamek Kampong Bharu, TAMU Hotel & Suites merupakan tempat penginapan yang tepat, dan selesa untuk menunaikan ibadah tarawih, tadarus, dan qiamullail.

Di sepanjang Ramadan yang mulia dan penuh keberkatan, para tetamu boleh menjalankan ibadah dengan penuh keselesaan dan ketenangan di TAMU Hotel & Suites Kuala Lumpur dengan tawaran pakej penginapan bilik istimewa ‘Barakalllah Stay & Qiamullail’ pada harga RM180 dua hari satu malam dengan sahur percuma untuk dua orang).

 

Pengurangan 50 peratus akan ditawarkan kepada tetamu dari penginapan malam kedua, dan seterusnya jika ia ditempah bersama-sama promosi pakej iftar kami yang berharga RM110 seorang.


Anda bersama-sama keluarga tercinta serta sahabat handai akan dinanti-nanti, dan dialu-alukan menikmati juadah iftar, di samping meluangkan masa yang berkualiti dengan orang tersayang, serta kemudahan untuk beribadah.       







No comments:

Powered by Blogger.