POLITIK

 

UKHWAH PH-BN KIAN MANTAP

 

WALAUPUN calonnya tidak bertanding di tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Petaling Jaya, Selangor, tetapi UMNO bahagian tersebut tetap memohon para pengundi memenangkan calon-calon Kerajaan Perpaduan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor, 12 Ogos nanti.

 

Hal tersebut ditegaskan oleh Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya, Datuk Wira Haji Abdul Mutalif Abdul Rahim semasa Ceramah Perpaduan Malaysia MADANI di pekarangan Pejabat UMNO, Petaling Jaya, 29 Julai lalu.

 

“Tidak menjadi masalah dan kesangsian lagi. Kita kini sudah bersepakat walaupun baru hanya lapan bulan. Dulu lawan, tetapi kini kawan demi kesejahteraan rakyat dan negara, sekali gus menjunjung titah perintah Yang di-Pertuan Agong menubuhkan Kerajaan Perpaduan,” tegas Datuk Wira Haji Abdul Mutalif.

 

“Apatah lagi, calon-calon yang ditampilkan adalah muka baharu dan masih muda banyak tenaga yang tentunya satu kelebihan untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat nanti,” tambah beliau.



Ukhwah Pakatan Harapan-Barisan Nasional yang kian mantap.

------------------------------------------------__---------

Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya, Datuk Wira Haji Abdul Mutalif Abdul Rahim.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                            Sebahagian daripada hadirin.


                    Ketua UMNO Bahagian Bangi, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain.



            Ketibaan calon N33 Taman Medan, Ahmad Akhir Pawan Chik disambut meriah.


Calon N32 Seri Setia, Dr. Fahmi Ngah (dua dari kanan) dan calon N33 Taman Medan, Ahmad Akhir Pawan Chik (lima dari kiri).

________________________________________________________________________________


Calon N32 Seri Setia, Dr. Fahmi Ngah (kiri).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Calon N33 Taman Medan, Ahmad Akhir Pawan Chik.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kecuali Rajiv, Dr Fahmi dan Ahmad Akhir hadir, dan menyampaikan ucapan. Untuk DUN N32, Fahmi berhadapan dengan Mohd Zubir Embong (Perikatan Nasional (PN-PAS), dan Dobby Chew (MUDA).

 

Ahmad pula bertarung satu lawan satu dengan Dr Afifi Baharudin (PN-Bersatu).

 

Tegas Abdul Mutalif lagi, meskipun asal-usul bukan penentu mutlak dan kelebihan untuk menang, tetapi Fahmi dan Ahmad lebih baik. Berbanding Dr Afifi dari Pulau Pinang misalnya, Ahmad lebih arif dengan selok-belok Taman Medan kerana beliau anak tempatan.   

 

Sokongan UMNO Petaling Jaya itu turut diperkuat oleh UMNO Bangi. Ketua UMNO bahagian tersebut yang menjadi tetamu khas, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain menyampaikan ceramah dengan begitu bersemangat.

 

Sentiasa mendapat tepukan gemuruh kira-kira 450 hadirin, Datuk Mohd Zain mengulang kembali sejarah penubuhan Kerajaan Perpaduan, yang menurut beliau masih menjadi bahan tohmahan para pemimpin PN/pembangkang.

 

“Tidak kira di mana pun, kita mesti memenangkan calon Kerajaan Perpaduan MADANI kerana ia kerajaan yang lebih baik, dan bertanggungjawab. PN tidak boleh diberi peluang menjadi kerajaan kerana ia pernah menjadi kerajaan, tetapi amat mengecewakan,” tegas beliau yang mendedahkan banyak keburukan Parti Se-Islam Malaysia atau PAS.

 

Ceramah Perpaduan Malaysia MADANI tersebut menyaksikan gabungan kali pertama Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) dalam PRN. Meskipun ia sesuatu yang sebelum ini dianggap mustahil, tetapi berdasarkan apa yang dilihat, ternyata ukhwah PH-BN kian mantap.  

 

Insya-Allah, ia petanda baik untuk Kerajaan Perpaduan mengekalkan penguasaan di tiga DUN Parlimen Petaling Jaya khasnya, dan Selangor amnya.


- RAJA YUSOFF ARIFFIN

                                                        

                                                                            

No comments:

Powered by Blogger.