SAJI ‘Rayakan Rasa’ untuk Kenangan Abadi Aidilfitri 1446
BERTEMPAT di Pacific Ballroom, Hotel Seri Pacific pada 21 Mac 2025, berlangsung Majlis Berbuka Puasa dan Penyerahan Sumbangan Hari Raya kepada Anak Yatim, berserta Pelancaran Filem Pendek Raya SAJI 2025.
Selain YBrs Encik Shammim Azad Kamruzaman, Pegawai Bertanggungjawab untuk Bahagian Produk Pengguna merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Delima Oil Products Sdn Bhd, turut hadir YBhg Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek, Pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA), dan YBrs Encik Razmi Rahmat, Pemangku Pengurus Besar Hotel Seri Pacific.
YBrs Cik Sry Haryanti Mohd Nor, Pemangku Pengurus Besar, Seri Pacific Corporation; YBhg Tan Sri Rastam Mohd Isa, Pengerusi FGV Holdings Berhad; YBhg Dato’ Dr Suzana Idayu Wati Osman, Pengarah Besar FELDA; dan YBrs Encik Fahrunniam Othman, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan FGV juga hadir.
Encik Razmi dan Encik Shammim menyampaikan ucapan masing-masing sebelum penyempurnaan majlis bersempena dengan sambutan ulang tahun ke-25 FGV Holdings Berhad (FGV) menerusi jenama SAJI, sebagai Teman Kulinari Rakyat Malaysia oleh Dato’ Sri Ahmad Shabery.
Kempen ini bukan sahaja menekankan kelazatan hidangan Aidilfitri, tetapi juga emosi dan kenangan yang mengiringi suasana perayaan – suka atau duka, segalanya adalah ‘rasa’ yang wajar dihargai, dan diraikan.
Anak-anak Yatim dari Pertubuhan Kebajikan dan Perlindungan Al Haq Malaysia gembira dan bergambar kenang-kenangan dengan para penyampai sumbangan.
Gimik pelancaran oleh YBhg Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek (empat dari kanan) dan YBhg Tan Sri Rastam Mohd Isa (tiga dari kiri) disaksikan oleh dari kiri YBrs Encik Razmi Rahmat, YBrs Cik Sry Haryanti Mohd Nor, YBhg Dato’ Dr Suzana Idayu Wati Osman, YBrs Encik Fahrunniam Othman, dan YBrs Encik Shammim Azad Kamruzaman.Filem pendek Raya SAJI 2025 tersebut adalah Nas Si Goreng, yang mengisahkan perjalanan Anas, lakonan Fadhli Masoot, seorang pemuda yang membesar menyaksikan ibunya (Liza Abdullah), memasak dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang.
Namun begitu, selepas pemergian ibunya, Anas menghadapi kesukaran menerima kehilangan tersebut, sehingga dia mula ‘menggoreng cerita’ untuk mengisi kekosongan hatinya.
Kisah Nas Si Goreng ini mengajak penonton menelusuri perjalanan emosi Anas dalam menerima kehilangan, mengubati kesedihan dan menyedari kepentingan meneruskan warisan ibunya - mengabadikan memori insan tersayang melalui masakan.
Kesimpulannya, filem yang turut dibintangi Nabila Huda sebagai Anisa ini mengangkat tema kenangan, kasih sayang dan penyembuhan, seiring dengan semangat ‘SAJI Rayakan Rasa’ – bahawa setiap rasa, sama ada di lidah atau di hati, membawa makna yang menyatukan, dan mencipta kenangan Aidilfitri yang abadi.
Filem pendek
SAJI tahun lalu, Minyak Maaf, berjaya
memikat hati rakyat Malaysia dengan mesej kemaafan, dan kasih sayang. Ia
dibintangi Joey Daud, Delimawati, dan Nasir Bilal Khan, serta mencetuskan impak
mendalam dalam kalangan penonton.
Sebagai jenama yang dekat di hati rakyat, SAJI meneruskan komitmen kepada masyarakat menerusi program tanggungjawab sosial korporat (CSR) SAJI Seikhlas Hati.
Justeru, SAJI
turut meraikan 20 anak yatim dari Pertubuhan Kebajikan dan Perlindungan Al Haq
Malaysia, serta menyerahkan sumbangan Aidilfitri bernilai RM300, serta hamper
produk SAJI & SERI PELANGI bernilai RM50 setiap seorang.
Sumbangan berkenaan
bertujuan membawa kegembiraan dan menceriakan sambutan Aidilfitri bagi golongan
yang memerlukan.
Dari kiri; YBrs Encik Razmi Rahmat, YBrs Cik Sry Haryanti Mohd Nor, YBhg Tan Sri Rastam Mohd Isa, YBhg Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek, YBhg Dato’ Dr Suzana Idayu Wati Osman, YBrs Encik Fahrunniam Othman, dan YBrs Encik Shammim Azad Kamruzaman.
=======================================================================
Usaha
berkongsi rezeki dari pihak SAJI ini adalah sebahagian daripada Program SAJI Seikhlas
Hati, yang bukan sekadar usaha bermusim, tetapi satu inisiatif berterusan yang
mencerminkan komitmen SAJI dalam menyumbang kepada masyarakat.
Sejak 2023, program ini telah memberi manfaat kepada hampir 3,000 golongan asnaf di seluruh negara.
Sementara
itu, pada Februari lalu, SAJI menjalankan program Back to School di Giant Bandar Kinrara, membantu 80 pelajar asnaf
di Lembah Klang dengan kelengkapan persekolahan bagi sesi 2025.
Menjelang Aidilfitri ini, SAJI akan membantu 200 golongan asnaf di Kuantan, Pahang dan menyumbangkan kos pemulihan sebanyak RM10,000 bagi membaik pulih rumah seorang mangsa ribut.
Dalam perkembangan
lain, untuk memperkasakan lagi kempen SAJI Rayakan Rasa 2025, SAJI mempersembahkan
dua kolaborasi eksklusif yang memperkukuh keterlibatan jenama bersama-sama
rakan industri F&B, dan hospitaliti tempatan.
Pertama, SERI PACIFIC – 18 Video Resipi Eksklusif Bersama Chef Terkemuka Inspirasi Citarasa Ramadan, satu siri istimewa yang menampilkan 18 resipi menarik hasil air tangan chef terkemuka dari Hotel Seri Pacific. Menggunakan produk berkualiti SAJI, resipi-resipi ini diinspirasikan untuk juadah berbuka dan sahur di sepanjang Ramadan. Siri ini boleh ditonton di semua platform media sosial rasmi SAJI dan Seri Pacific – Facebook, Instagram dan TikTok.
Kedua, kerjasama Eksklusif SAJI X Serai – Menghidupkan Citarasa Tempatan Menawarkan pengalaman menjamu selera yang lebih BERMAKNA, dan dekat di hati rakyat Malaysia.
Sebagai
sebahagian daripada kempen ini, dua pemenang bertuah akan menikmati jamuan
rumah terbuka eksklusif di Restoran Serai bernilai RM4,000.
Kolaborasi
ini akan terus diperluas melalui kempen ‘SAJI Setitis Minyak, Sejuta Senyuman’,
di mana kehadiran jenama SAJI diperkukuh di dunia gastronomi tempatan.
Sebagai
sebahagian daripada inisiatif ini, SAJI akan mendapat paparan eksklusif di
beberapa point of sale di semua
cawangan Restoran Serai, memastikan jenama ini terus dekat di hati para
penggemar makanan.
Diperkenalkan pada tahun 2000, SAJI telah menjadi lebih daripada keperluan di dapur. Ia merupakan sebahagian daripada rumah, simbol tradisi, dan bahan masakan yang dipercayai.
###################################################################################
Dengan sokongan pengguna, jenama SAJI kini telah menerajui pasaran minyak masak tempatan dengan kekal sebagai pilihan minyak masak nombor satu di Malaysia.
Produk SAJI juga telah berkembang dari hanya minyak masak berasaskan sawit kepada pelbagai rangkaian produk kulinari seperti krimer, santan, ketupat, kerisik, dan pelbagai lagi. SAJI sentiasa berdaya saing dan terus berinovasi untuk memastikan jenama SAJI terus menjadi Teman Kulinari rakyat Malaysia.
Produk SAJI bukan sahaja dihasilkan dengan kualiti terbaik, patuh terhadap Akta Makanan 1983 dan Peraturan-Peraturan Makanan 1985, tetapi juga dijamin Halal, menjadikannya pilihan utama dalam penyediaan setiap hidangan.
Minyak masak SAJI dan produk-produk berasaskan sawit turut dieksport ke 13 negara lain, antaranya Vietnam, Kazakhstan, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Korea, Panama, Kanada, Djibouti, Algeria, Senegal, Thailand dan Turki.
Antara
pengiktirafan yang dirangkul SAJI termasuklah menjadi antara minyak masak
terawal di Malaysia yang mendapat persijilan MSPO.
Pengiktirafan
lain adalah Reader’s Digest Trusted
Brands Platinum Award 2024,Kantar Brand with Most Incremental Shoppers in
2023, Expert Choice Award – Top 10 Raya TVC 2023, Kancil Awards 2024 – Gold
Award in Best Malay Copywriting, Content Writing & Scriptwriting (SAJI
Minyak Maaf).
Seterusnya,
Kancil Awards 2025 – Silver Award in Film (Online) Single, Bronze Award in Best
use of Cultural Insight in Film & Branded Content, Film Direction (Single),
Best Malay Copywriting, Content Writing & Scriptwriting (Single); Giant Supplier
of The Year 2022, Fastest Growing Brand of the Decade 2022, Best Brands
Sustainable Business & Brands Inspiring Achievement Award, Reader’s Digest
Trusted Brands Gold Award 2022, dan SME 100 Sustainable Brand Award 2021
PERADUAN SAJI RAYAKAN RASA &
TONTON NAS SI GORENG
Pada tahun ini, kempen SAJI Rayakan Rasa ini turut membawakan Peraduan Istimewa, di mana pengguna berpeluang memenangi hadiah bernilai sehingga RM50,000.
Untuk
menyertai, pengguna hanya perlu membeli produk SAJI, SERI PELANGI, atau PREMEO
bernilai RM25 ke atas, dan menghantar bukti pembelian melalui WhatsApp ke +6011-5118 3825.
Untuk
menonton Nas Si Goreng, dan
mendapatkan maklumat lanjut mengenai Kempen SAJI Rayakan Rasa, ikuti SAJI di
platform media sosial @sajimalaysia – Facebook,
Instagram, TikTok, dan YouTube.
-
disunting untuk siaran oleh RAJA
YUSOFF ARIFFIN
No comments: